Nystart!

Sedan jag skrev sist har mycket hänt på matfronten i familjen. Lilla tjejen har börjat äta ordentligt och ÄLSKAR färdig burkmat till min förtvivlan. Storasyster vägrade burk och jag tog förgivet att lilla skulle vara likadan men nej då. Hon fullkomligt vägrar hemmagjord puré och äter med stor glädje allt i burk...Nåja, det är ju i och för sig praktiskt...
Själv har jag börjat på Itrim och det gör ju att mina matvanor är fundamentalt annorlunda! Jag äter enligt det som kallas varierat (man kan välja mellan olika varianter under viktiminskningsfasen). De flesta byter ut alla mål mot Itrims egna ersättningar under en tid men eftersom jag ammar fortfarande fungerar inte det. Jag äter enligt enligt Itrims handflatemodell till frukost och lunch och sedan äter jag en "bar" till mellanmål och en varm ersättning till middag. Nu har jag hållit på sedan 28:e januari och det går fort! 6-7 kilo ner. Det som gjorde att jag till slut bestämde mig för Itrim var att jag kände att min fysik var usel. Ryggont, alldeles för tung och orkade ingenting. Tidigare har jag ju gått ner med Viktväktarna men "problemet" med dem är ju att det bara är viktminskning i fokus och jag behäver verkligen en kick för att komma igång med träning och långsiktig förändring. Två graviditeter har gjort mina matvanor sämre och det är så genuint tråkigt att inte komma i 80% av kläderna som finns i garderoben!

Finns det då något att blogga om under den här perioden? Ja, dels äter ju barnen och så vill jag skriva ner mina tips på bra "Itrim-mat". Kanske kan det vara bra tips till någon som läser och dessutom bra för mig själv.
Vad gäller barnmat så leker jag med tanken på att starta kurser i barnmatslagning och jag behöver någonstans att samla mina tankar.

Så nu är jag här igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0