Handflata och knytnävar

När man går ner i vikt med Itrim kan man välja på olika modeller. Jag går alltså på det som heter varierat. Oavsett vilken modell man går på så äter man fyra mål om dagen och när man äter varierat är två av dem "vanlig mat" och två är Itrims måltidsersättningar. Den vanliga maten ska i viktminskningsfasen bestå av en handflata protein och tre knytnävar frukt eller grönsaker vid varje mål.

För min del så består frukosten nästan varje dag av frukt (äpple, päron och kanske kiwi) och lättkesella. Lunchen, som då är den enda egenlagade mat jag äter just nu, ser olika ut från dag till dag men jag försöker se till att jag och stora dottern kan äta hyfsat samma mat. Idag blev det kycklingfiléer i ugn med grönsaker. Zucchini, paprika och lök. Dottern äter inte paprika och lök i stora bitar...så för hennes del blev det zucchini och färska tomater. Och så makaroner till henne.

I konceptet med Itrim ingår också träning och jag tränar där två gånger i veckan och går på vattengympa en gån i veckan. På Itrim tränar man cirkelträning där varannan station är styrka och varannan är kondition. Ett pass tar 30 minuter. För mig som inte är överdrivet förtjust i gym är det ett lysande koncept. Det går snabbt och det är inte tjatigt! Nu efter en månad tycker jag till och med att det är roligt. När man dessutom får duscha i lugn och ro efteråt är det lyx...

Den sista komponenten är gruppträffat varannan vecka. Det är också i samband med dem man väger sig. Än så länge har jag bara varit på två gruppträffar och det är en brokig samling människor med betoning på kvinnor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0