Experiment!

Imorse när jag kollade igenom kylen och frysen åkte frysta laxfiléer fram. I vanliga fall brukar vi göra en enkel version med Philadelphiaost och kryddor på men idag försökte jag mig på ett experiment...
Det blev baconlindade laxfiléer med lite vitlöksphiladelphia i. Resultatet blev ett ganska ordentligt NJA...Varken laxen eller baconet kom till sin rätt men om man inte provar får man inte veta. Bacon måste vara åtminstone lite kaprigt för att vara gott enligt mig och det blev det inte nu.

Däremot tillbehöret blev bra. Jag hackade färska tomater (oslagbart goda från morfars växthus) och lök och stekte dem med kryddor. Sedan blandade jag detta med kokt jasminris. Det var verkligen enkelt och gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0