Fylld fläskfilé

Igår kväll lagade jag fläskfilé i ugn. Jag hade ett recept som jag hittat på Matklubben i bakhuvudet men det blev mest improvisation.

Recept:
- en fläskfilé (ca 500 gr)
- 1 mozzarella
- 4 skivor parmaskinka
- några soltorkade tomater (hackade och gärna i marinad)
- 1 paket bacon
salt och peppar

Ansa filén och skär ett djupt snitt på längden så att den går att "fälla" ut. Hacka mozzarella, parmaskinka och soltorkade tomater och lägg på filén. Sätt ugnen på 200 grader. Stäng filén genom att linda bacon runtom (det var svårt att få den stängd men huvudsaken är att baconet täcker fyllningen och rullas runt filén). Bryn hastigt filéns undersida i stekpanna och lägg sedan över i en ugnsform. Stek i ugn i 20 minuter.
Patrick tyckte det var jättegott! Jag testar nog utan parma nästa gång då jag inte riktigt är förtjust i det. Men en väldigt enkel och god rätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0